דף הבית > מידע מקצועי > מאמרים על תקן ISO 27001 > סקר סיכונים אבטחת מידע

סקר סיכונים אבטחת מידע

השאירו פרטים כאן לקבלת מידע טלפוני אודות סקר סיכונים או התקשרו ל- 03-7176020

 

למה סקר סיכונים אבטחת מידע הינו תהליך חיוני לכל ארגון?

עד לאחרונה, איומי סייבר לא נחשבו לאתגר אבטחה מרכזי בעולם העסקים. עם זאת, ככל שהאמצעים העומדים לרשות עברייני רשת נעשים מתקדמים ועוצמתיים יותר, כך גובר היקף הפעילות שלהם.

בשנים האחרונות, ניסיונות פריצה והפרות נתונים הפכו לאיום מרכזי ועסקים רבים משקיעים משאבים לא מבוטלים על מנת לייעד להם מענה.

על רקע משבר הקורונה, חלה עליה חדה בניסיונות הפריצה וככל שעובדים רבים יותר עברו לעבוד מהבית דרך רשתות ברמת אבטחה ירודה, כך מצאו את עצמם ארגונים רבים חשופים למתקפות.

כדי להגן על העסק שלך מפני אחד האיומים הבולטים ביותר, חשוב להסתייע בגורם מקצועי שיסייע לך לאפיין את הסיכונים הפוטנציאליים על ידי עריכת סקר סיכונים לאבטחת מידע.

 

העסקים הבינוניים הם החשופים ביותר למתקפות:

על פי מחקרים שנעשו בשנים האחרונות, נראה שעסקים בינוניים הם המטרה המרכזית של גורמים אלו. אין על כך כל פלא, בעוד שלעסקים קטנים אין לרוב משאבים נרחבים שמזמנים מתקפת סייבר, לחברות גדולות ותאגידים בינלאומיים זמינים משאבים רחבי היקף שמאפשרים להם להקים מערך אבטחה עוצמתי.

שוק הביניים, אם כן, הוא המטרה המפתה ביותר ולרוב, הם גם הפגיעים ביותר. לא תמיד זה ברור לנו, אך מדי יום עיניים זרות רבות עוקבות אחר ההתנהלות העסקית וזוממות להניח יד על נתונים רגישים.

כדי לאפשר לעסק שלך לשרוד במציאות הרגישה והמורכבת הזו, סקר סיכונים הוא לא פחות מחיוני.

לכן, מומלץ לבצע את הסקר אחת לשנה לכל הפחות. הסקר נמשך מספר שבועות ותדירות ביצוע הסקרים המומלצת משתנה מארגון לארגון על פי סיווג הנתונים וחוסן מערך האבטחה.

 

כיצד מתבצע סקר סיכונים לאבטחת מידע?

סקר סיכונים מתנהל באופן סדור ושיטתי ומלווה באנשי מקצוע המובילים בתחומם.  כדי להבטיח שהסקר ישקף את מצב העניינים בצורה המדויקת ביותר, ילווה אותך צוות הסוקרים במהלך הפעילות השוטפת ויזהה את נקודות התורפה המורכבות ביותר.

ישנן שאלות רבות שעשויות לעלות:

  • למי יש גישה לנתונים כאלו ואחרים?
  • כיצד נשמרות סיסמאות?
  • האם העובדים קיבלו הכשרה כיצד להתמודד עם ניסיונות דיוג והנדסה חברתית?
  • האם מאגרי המידע עומדים בתקני האיכות והגנת הפרטיות העדכניים ביותר?

על ידי אפיון מקיף והערכת רמת הסיכון והשפעתו על סוג המידע וחשיבותו נוכל ליישם את המענה המדויק ביותר, בכדי להבטיח שהארגון שלך יהיה מוגן ככל הניתן מפני מתקפות. ממצאי הסקר יהיו מבוקרים באופן תקופתי לצורך הקטנת הסיכונים וניהולם באופן שוטף.

בהמשך, הצוות יסקור את כלל השרתים ונקודות הקצה העומדים לרשותך הארגון ויבחנו את תרבות הניהול במקום כדי לזהות את רמת הסיכון ולהפיק לקחים:

  • סקירת כלל נהלי אבטחת המידע הקיימים בארגון, התאמתם לסוגי המערכות והתשתיות הטכנולוגיות הקיימות והפקת דו"ח פערים.
  • בחינת מדיניות אבטחת המידע הקיימת וזיהוי נקודות לשיפור ולשימור ואילו אמצעים מתקדמים קיימים היום לייעול מערך אבטחת הסייבר בארגון.
  • בחינת מאגרי המידע הקיימים בארגון והתאמתם לדרישות החוק הרלוונטיות (רגולציית הגנת הפרטיות, תקנות הגנת הפרטיות, ISO 27001 ועוד).
  • בחינת מודעות הגורם האנושי בארגון באמצעות סקר מודעות עובדים. היכרות עם סיכוני הסייבר והאיומים ברשת יהוו שיפור גדול בהגנת המידע הארגוני.
  • בדיקה מקיפה של כלל נקודות הקצה והשרתים בארגון.

לבסוף, יופק דו"ח מסכם בארגונך המכיל את כלל נתוני הסקר ואת ההמלצות ליישום.

 

צוות המומחים של Nextep יסייע לך להגן על הארגון שלך:

כשזה מגיע לפתרונות אבטחה בעולם הסייבר, הניסיון והמיומנות של הצוות שלך הם קריטיים להצלחה. הדרך הטובה ביותר להיאבק מאיומי סייבר היא לנקוט בגישה מונעת שתאפשר לך לא להיקלע אליהם מלכתחילה.

במשך מעל עשור, אנו מספקים פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לעולם העסקים ומלווים ארגונים בינוניים וקטנים מכל תחומי התעשייה כדי לאפשר להם להגיע למצוינות.

אנו מזמינים אותך ליצור עמנו קשר עוד היום וללמוד כיצד נוכל לסייע לך להפוך את הארגון שלך לבטוח יותר.

אז למה אתם מחכים? השאירו פרטים כאן לקבלת מידע טלפוני אודות סקר סיכונים או התקשרו ל- 03-7176020

טופס תחתון

מעוניינים להתייעץ עם מומחה בתחום?

מלאו פרטים או צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם!
  • טלפון

    03-9550222

  • מרדכי רוז'נסקי 18 כניסה ב',
    א.ת חדש ראשון לציון

  • א' - ה'
    08:00-17:00