תקן ISO 26262 הינו תקן בינלאומי המתמקד בבטיחות מערכות אלקטרוניות אוטומטיות.
התקן נוצר בכדי לוודא כי מערכת מחשב המשובצת (Embedded system) שמיועדת לתעשיית הרכב – מכוניות, אופנועים, משאיות ועוד, מיוצרת ברמה גבוהה להבטחת האיכות.
כלומר, התקן מכסה שני היבטים בפיתוח המערכת: בטיחות ואיכות פנימית. הבטיחות מתמקדת ומבטיחה, כי הכשלים בתוכנת המערכת של המוצר לא יגרמו לתקלות נוספות שעלולות לגרור תאונות ופציעות למשתמש. האיכות הפנימית מתמקדת בפשטות, עמידות, תחזוקה ועוד.
כתוצאה מכך ניתן לראות את הקשר בין שני ההיבטים, כאשר ישנו מוצר בעל איכות פנימית גבוהה, המוצר יהיה בטוח יותר למשתמש.
לצפייה בכל תקני ה-ISO בחטיבת תעופה וחלל, תעבורה, אוטומוטיב ורכב של חברת Nextep
התקן מתמקד בארבע רמות לשלמות בטיחות הרכב המוגדרות כ-ASILs ((Automotive Safety Integrity Level
ה-ASIL הינה מערכת סיווג סיכונים המוגדרת על פי תקן ISO26262 לבטיחות התפקודית של הרכב, כאשר רמה A מוגדרת כרמה הנמוכה ביותר (סיכוי) ורמה D הינה הגבוהה ביותר למפגע רכב.
לדוגמא, כריות אוויר ובלמים דורשים עמידה ברמה D, לעומת זאת, פנסים אחוריים דורשים עמידה ברמה A, אורות קדמיים ידרשו עמידה ברמה B ובקרת השיוט תדרוש עמידה ברמה C.
רכיבי ASIL נקבעים על ידי ביצוע ניתוח סיכונים והערכת סיכונים. כל רכיב אלקטרוני ברכב נמדד על פי שלושה משתנים המוגדרים מראש:
כל אחד מהמשתנים הללו מחולק לקטגוריות משנה. כל המשתנים ותתי הסיווג מנותחים ומשולבים בכדי לקבוע את ה- ASIL הנדרש.
אחד היעדים של תקן ISO 26262 הינו "מניעת נזק." סיווגי ASIL נועדו "למנוע נזק" ולסייע להשיג את דירוג הבטיחות הגבוה ביותר האפשרי עבור שלל רכיבי הרכב ברחבי שרשרת אספקה ארוכה. התקן מספק הנחיות לתהליכי ייצור הרכב החל משלבי הפיתוח, ייצור, תפעול תוך התמקדות בניהול סיכונים שוטף.
היתרונות העיקריים כוללים:
מרדכי רוז'נסקי 18 כניסה ב',
א.ת חדש ראשון לציון
א' - ה'
08:00-17:00
מרדכי רוז'נסקי 18 כניסה ב',
א.ת חדש ראשון לציון
א' - ה'
08:00-17:00