דף הבית > מידע מקצועי >
ייעוץ ארגוני – שיחת משוב והערכת עובדים
עקרונות למתן משוב (לפי הרי גוטסדינר):
Empathy – היה אמפתי למקבל המשוב.
Pinpoint – היה ספציפי עד המקסימום בהגדרת הבעיה.
Move Forward – הצע צעדים להתקדמות.
שיחת משוב – פתיחה:
- הבהרת ציפיות הדדית והצגת מטרות:
מומלץ להתחיל בהתעניינות בעובד כאדם, על מנת להכיר אותו יותר וליצור חימום שהוא חיוני להצלחת השיחה.
- חוות דעתו של העובד על ביצועיו:
2-3 תחומים/נושאים בהם העובד מרגיש טוב ,2תחומים/נושאים בהם העובד מרגיש שעליו לשפר.
- השתדל להיות קשוב, מעט בהבעת דעה והרבה בשאלות
- נסה לברר מהן ציפיותיו של העובד ממך וכיצד, לדעתו, אתה יכול לסייע לו בתפקידו
- עודד אותו להגדיר את יעדיו באופן עצמאי ולהציע דרכים וכלים למדידתם
- זכור כי רעיונות העולים במשותף וזוכים להסכמת שני הצדדים סיכוייהם להתגשם גדולים יותר
שיחת משוב – המשך שיחה:
חוות דעתו של המנהל על ביצועי העובד:
- התייחס לדברי העובד. אל תהסס להביע את דעתך אבל השתדל לא להיכנס להתנגחויות ולעימותים
- השתדל בדבריך להשתמש ככל האפשר בדוגמאות קונקרטיות וכן במובאות וציטוטים בדברי העובד
- הקשב לדברי העובד בזהירות ובתשומת לב, יתכן שתרצה לשנות בעקבותיהם את חוות דעתך
- שוחח עם העובד, אל תרצה ואל תטיף
שיחת משוב – יעדים ותחומי שיפור:
- מוקד השיחה צריך להיות מעוגן בהסקת מסקנות מן העבר לשם שינוי בעתיד. גם כאן לא לעסוק ביותר מ-2-3 נושאים
- אל תהסס להציב יעדים שאתה מאמין בהם, גם אם הם בניגוד לדעתו של העובד. עם זאת נסה להגיע עם העובד לתכנית משותפת וליעדים מוסכמים. הסכמה מגבירה את הסיכוי לביצוע
- הצע לעובד סיוע בהשגת יעדיו (אימון, הדרכה, חונכות, קורסים וכו')
- קבע בשיתוף עם העובד תכנית מעקב ולוחות זמן לעמידה ביעדים עליהם הוחלט
יעדים והסתייגויות:
- על היעד להיות ספציפי (Specific): בכדי שניתן יהיה להבין בדיוק מה רוצים להשיג, חשוב לתאר אותו במושגים קונקרטיים, מופשטים
- על היעד להיות מדיד (Measurable): אין מתסכל יותר מלחשוב שהגעת ליעד, אבל לא להיות בטוח – כי לא ניתן ממש למדוד אותו
- על היעד להיות בר השגה (Achievable): אחרת התייאשנו עוד לפני שהתחלנו
- על היעד להיות ריאלי (Realistic): כלומר מותאם ליכולותיו של העובד וקצת יותר
- על היעד להיות תחום בזמן (Timed): כי אין כמו Dead Line כדי לדחוף קדימה
נכתב על ידי לנה איזנברג, יועצת איכות המתמחה במתן שירותי ייעוץ ארגוני ובהסמכת ארגונים לתקנים ISO 9001 ,ISO 22716 ,ISO 13485, ניהול ועריכת מבדקים פנימיים.
טופס תחתון
מעוניינים לקבל מידע נוסף? צרו עמנו קשר!
מלאו פרטים או צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם!