דף הבית > שירותים נוספים > ייעוץ ארגוני

ייעוץ ארגוני

הצעד הראשון שלך להתייעלות ארגונית

מהו ייעוץ ארגוני?

ייעוץ ארגוני מאפשר למידה על הארגון מנקודות מבט שונות, הן מההיבט העסקי והן מההיבט הפסיכולוגי של האנשים הפועלים בארגונים. הייעוץ מתמקד בארגון ובתהליכים הנמצאים בתוכו ובסביבתו הדינאמית, במטרה לשפר את תפקודו.

במציאות זו, הארגון נמצא באופן מתמיד בתהליכי שינוי, והוא נדרש תכופות להגביר את יכולותיו וכושר הסתגלותו.

מטרת הייעוץ הארגוני הינה לסייע להנהלת הארגון להביא את הארגון לתוצאות אופטימליות לאורך זמן על ידי הפעלה וניהול נכון של העובדים והמנהלים שלו בכלל ובמצבים של שינוי, צמיחה ומשבר בפרט.

 

מה תפקידו של היועץ הארגוני בארגון?

היועץ הארגוני הינו דמות מקצועית משמעותית המסייע להפיכת הארגון לגמיש, בעל יכולת הסתגלות, יכולת התאוששות מהירה ויכולת התמודדות ומתן תגובה מהירה לשינויים שמכתיבה הסביבה העסקית. היועץ מסייע לארגון להגדיר את מטרותיה ואף לבנות תכנית מתאימה למימוש מטרותיו לצמיחה והצלחה עתידית.

כולנו מקיימים ממשקים עם ארגונים: כמעסיקים, כעובדים, כלקוחות וכבעלי עניין אחרים. איכות הארגונים תלויה בהון האנושי המרכיב אותם, ובתהליכים המאפשרים להם לתפקד בהוגנות, ביעילות, תוך אפשרות לצמיחה כלכלית וחברתית. במילים אחרות, הצלחת הארגון תלויה ברווחת עובדיו. העובדים נדרשים להביא יכולות אינטלקטואליות ורגשיות מפותחות על מנת להשיג את מטרות הארגון. מטרת היועץ הארגוני הינה לעזור לארגון להצליח ולצמוח תוך שהוא מצמיח את עובדיו. בנוסף, היועץ מסייע למנהלים להבין ולהגדיר את המטרות בארגון בו הם פועלים, ולבחור את הדרך המיטבית להשגת מטרות אלו.

האתיקה לפיה מחויב היועץ הארגוני לפעול הינה מורכבת ודורשת מחד, להוות גורם שמאתגר ומציף בעיות וקשיים ושאינו פועל כדי לרצות את המנהלים שהוא עובד עימם במטרה להבטיח את המשך עבודתו בארגון. ומאידך, היא דורשת מהיועץ לפעול להעצמת המנהלים עמם הוא עובד וזאת מבלי להפוך להיות הגורם המוביל והדומיננטי בארגון, כזה שהארגון מפתח בו תלות.

 

למי מתאים ייעוץ ארגוני?

ייעוץ ארגוני מתאים לחברות הנמצאות בתהליכי שינוי, צמיחה, קיטון. עם זאת, כיום ארגונים רבים, משלבים פעילויות של פיתוח וייעוץ ארגוני בניהול השוטף של הארגון, מתוך הבנה כי אנו חיים בסביבה דינמית ומשתנה הדורשת מהארגון יכולות תמרון והסתגלות גבוהות.

חברת Nextep עוסקת בתחום הייעוץ הארגוני ומלווה תאגידים, רשויות, בתי חולים, עיריות, מרכזים רפואיים ועוד, במגוון אספקטים הכוללים מחד, היבטים ממוקדי עובדים כגון: הנעת עובדים, תקשורת פנים ארגונית, פיתוח מנהיגות, בניית צוות ומאידך, היבטים ממוקדי מערכת כגון: גיבוש חזון ואסטרטגיה, הקמת יחידה חדשה, הטמעת נורמות של איכות, מיזוגים ורכישות וכדומה.

לצפייה בלקוחות החברה

היועצים הארגוניים של חברת Nextep הינם מומחים בתחום ייעוץ ארגוני ובעלי השכלה וניסיון מקצועי רב למתן שירותי ייעוץ לארגונכם.

בעשרים השנים האחרונות סוגיית הארגונים הפכה מורכבת הרבה יותר, וזאת כתוצאה מתחרות מהירה, אתגרים משמעותיים מולם ניצבים הארגונים בגיוס ושימור ההון האנושי ומפעילות בסביבות בינלאומיות שהפכה לנפוצה. אחת הסוגיות החשובות למולן ניצבת ההנהלה הינה התרבות הארגונית המיטבית בארגון. המנהלים נדרשים לעסוק בעיצוב או עיצוב מחדש של התרבות הארגונית וזאת במטרה לאפשר לארגון ולעובדיו להתפתח.

השארת פרטים
מעוניינים לשמוע עוד על שירותי הייעוץ ארגוני של חברת Nextep?

מהם היתרונות של ייעוץ ארגוני?

  • נקודת מבט חיצונית ומקצועית על הארגון והתהליכים המתרחשים בו
  • ניתוח הארגון והסביבה, בחירת מיקודים אסטרטגיים, הגדרת מטרות ויעדים להתייעלות בארגון
  • ליווי החברה ע"י יועץ ארגוני בעל ניסיון וידע רב בארגונים, אשר לוקח את הארגון יד ביד צועד עמו, להבנת הבעיות, הקשיים וסיבות השורש שלהן במטרה למצוא פתרונות ולשפר תהליכים
  • יצירת תשתית מובנת להתנהלות נכונה יותר, במטרה לייעל תהליכים בחברה
  • פיתוח שגרת ניהול ויכולות ניהול לשיפור תהליכי עבודה בארגון
  • בחינת הסוגיות אל מולן ניצב הארגון ומציאת פתרונות מתאימים ותואמים לארגון
  • ייעול תקשורת בין עובדי החברה ומנהליה, הגברת מוטיבציה, ניהול ובקרת תהליכים יעילה בארגון

לקריאת מאמר אודות שיחת משוב והערכת עובדים

 

תהליך ושלבי ייעוץ ארגוני:

שלב האבחון הארגוני:

תהליך הייעוץ מתחיל באבחון ארגוני, שמטרתו לקבלת תמונת מצב מקיפה ולאתר את הפערים בין המצב הרצוי למצב המצוי. לשם כך על היועץ לזהות, לאבחן ולהגדיר את האירועים המרכזיים המתרחשים בתוך הארגון ומשפיעים על התנהלותו. תהליכים אלו חשובים לפעילותו האופטימלית של הארגון. במהלך שלב האבחון הארגוני היועץ עורך ראיונות, תצפיות, סקרים, שאלונים, הערכות עובדים ועוד, במטרה להכיר לעומק את הפעילויות וה"כאבים" הארגוניים. בסיום תהליך האבחון הארגוני היועץ מוציא דוח אבחון ארגוני המסכם את הממצאים, ההמלצות והמסקנות תוך שמירת סודיות העובדים. הדו"ח יוצג למנכ"ל/להנהלה לאחריו מתקבלות החלטות על השינוי הדרוש ועל תהליך הליווי שיתמוך בו בצורה מיטבית.

הדו"ח יאפשר להנהלה להגדיר מטרות, לאבחן ולמפות את הארגון, להגדיר יעדים אסטרטגיים ולבנות תכנית עבודה מפורטת לתהליך הארגוני:

  • הגדרת מטרות, הזדמנויות ותהליכים אסטרטגיים יבוצעו באמצעות ניתוח S.W.O.T
  • ניתוח תמונת מצב לקבלת תמונה מלאה המאפשרת מבט רחב על הארגון לקבלת החלטות בארגון יתמקד ב:
    • היבט הלקוח
    • ההיבט הפיננסי
    • היבט התהליכים הארגוניים והניהוליים
    • היבט התשתיות
  • בניית תכנית עבודה לתהליך הארגוני בהתבסס הממצאים שנמצאו באבחון הראשוני. התכנית תפרט את הצעדים הדרושים להשגת המטרות והיעדים בארגון.

שלב הליווי, יישום וההטמעה:

שלב זה הינו שלב קריטי בתהליך, שבו ימומשו התהליכים הארגוניים שהוחלטו בתכנית העבודה. תהליך זה יבוצע באמצעות הטמעת תרבות ארגונית חדשה המתמקדת בהקמת מנגנונים ותהליכי עבודה לשיפור יכולות העובדים, העלאת המוטיבציה בקרב העובדים והתייעלות ארגונית:

  • יישום תוכנית העבודה בהתאם להחלטות שהתקבלו ע"י הארגון מדוח האבחון
  • הגדרת תפקידים ותחומי אחריות וסמכות
  • ליווי המחלקות ובעלי התפקידים בהתאם להמלצות שהתקבלו
  • כתיבת הוראות עבודה ונהלים בהתאם לממצאים שעלו ולדרישות הארגון
  • מתן הדרכה למנהלי הארגון (ניהול ישיבות, ניהול תהליכים, ניהול ופיתוח מנהלים) על בסיס היכרות מעמיקה עם הארגון
  • מעקב אחרי תהליכי שיפור על בסיס היכרות מעמיקה עם תהליכי החברה
השארת פרטים
יש לכם שאלה?

פיתרון שמביא לתוצאות:

מבין השירותים שאנו מספקים בתחום ייעוץ ארגוני:

  • בחינה מחדש של תהליכי העבודה בארגון, שיפור שיטות, יישום הנחיות ההנהלה והטמעתם
  • אפיון ומיפוי תהליכי עבודה בארגון
  • בחינה והתאמה של הנהלים הקיימים בארגון והוספת נהלים חסרים – על פי העניין והצורך
  • תחקיר אנשי המפתח רלוונטיים: חקירת המצב הקיים ומיפוי תהליכים – השאיפה היא להגיע למיצוב אחיד של אופן ביצוע התהליכים ונהלי העבודה
  • כתיבת כלל נהלי החברה והוראות עבודה לפי דרישת הארגון והתאמתם לנהלים הקיימים בארגון והעבודה בשטח
  • שיפור שיטות, ייעול, שילוב מערכות המחשב בפעולות ידניות ושימוש נכון בטפסים
  • יצירת אחידות בנהלי העבודה בפרויקטים השונים בחברה וביסוס פעולה מותאמת
  • בניית מערכת תקשורת פנימית בארגון שתאפשר העברת מידע דו כיווני – הנהלה עובדים
  • זיהוי קשרי גומלין וממשקים בין תהליכים, מיפוי תשומות ותפוקות לכל תהליך. יושם דגש על ממשקים בין מחלקות
  • יצירת אוגדן אגפי אשר כולל נהלי עבודה, תרשימי תהליך ותוצרים נלווים (טפסים, פורמטים, דוחות וכיוב')
  • הגדרת נקודות SLA לתפוקות תהליכי עבודה, בהתאם לנקודות בקרה קריטיות שהוגדרו בשלב המיפוי
  • הגדרת מדדי ביצוע ומדדי איכות לכל אגף ולכל תהליך
  • בניית כלי איסוף מידע וניתוח לכל מדד המבוססים על תשתיות הארגון (כגון מערכות מידע אשר בשימוש) או כלים ייעודיים אשר יאופיינו
  • בניית מערך אחריות וסמכות ובניית תיקי תפקיד
  • אבחון ארגוני בתהליכי העבודה בהנהלת החברה ובכל תת המחלקות
  • הצגות תהליכי עבודה מרכזיים ובקרות בתהליך
  • אבחון לטובת פיתוח מנהלים ומתן המלצות לטובת הכנת תשתית להצלחת החברה
  • אפיון שגרות ניהוליות, דו"חות ונתונים
  • בניית ויישום תכנית ביקורות פנים וביקורות חיצוניות בכל אתרי הארגון
  • בניית ממשק לפיקוח ובקרה על קבלני משנה וספקים המבצעים עבודות או המספקים שירותים עבור הלקוח
  • ניסוח פעולות מתקנות ותהליכי למידה מאירועים וחריגות
  • ביצוע הגדרות תפקיד לעובדי אדמיניסטרציה ומשרד
  • ביצוע חלוקת אחריות וסמכות חדשה לבעלי תפקידים במשרד

 

נכתב על ידי לנה איזנברג, יועצת איכות המתמחה בייעוץ ארגוני, ניהול ועריכת מבדקים פנימיים וליווי ארגונים בהסמכה לתקנים ISO 9001 ,ISO 22716 ,ISO 13485.

טופס תחתון

מעוניינים לקבל אבחון ארגוני? צרו קשר עוד היום!

מלאו פרטים או צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם!
  • טלפון

    03-9550222

  • מרדכי רוז'נסקי 18 כניסה ב',
    א.ת חדש ראשון לציון

  • א' - ה'
    08:00-17:00