דף הבית > מידע מקצועי > תהליך ההסמכה לתקן ישראלי (ת"י) 9301

תהליך ההסמכה לתקן ישראלי (ת"י) 9301

מהו ת"י (תקן ישראלי) 9301?

ת"י 9301 לניהול איכות ובטיחות בתעבורה (באמ"ת) עוסק בקווים מנחים וכללים לניהול נכון של כשירות נהגים וכלי רכב מכל סוג, בחברות קטנות וגדולות, המעניקות שירותי היסעים והובלה יבשתית.

תקן זה מבוסס על תקן 9001  ISO, ובאופן דומה מאמץ את הגישה התהליכית והגישה המניעתית.

 

הגישה תהליכית:

עקרון ה- PDCA- Plan- Do – Act – Check. בקצרה, זהו עקרון חשוב שמטרתו שכלל הדרישות, הפעולות והיישומים הדרושים לחברה יהיו מעוגנים במערך תכנון יישום ובקרה אחד משולב, ויופעלו בסנכרון ובתיאום מלא על מנת לשמור על אפקטיביות כלל התהליכים הקיימים בארגון בכל זמן נתון.

 

גישה מניעתית (פרואקטיבית):

גישה המקדמת זיהוי ונקיטת פעולות על מנת להבטיח מראש שימוצו כל המשאבים והפעולות הנדרשים למניעת סיכונים לארגון ולבעלי העניין המושפעים ממנו (היינו, נוסעים, נהגים, עוברי דרך, לקוחות ועוד).

בדומה לתקני ISO רבים אחרים, בשנים האחרונות עולה מוקד תשומת הלב לחשיבות זיהוי מוקדם של סיכונים ותכנון פעילות מניעה פרואקטיבית ככל הניתן למניעת סיכונים או צמצום השפעתם.

העקרון הנפוץ ביישום הגישה המניעתית ע"פ תקן 9301 הוא עקרון זה"ב (זיהוי גורמי סיכון,  הערכת הסיכונים ובקרת הסיכונים). יישום עקרון זה מביא לערך מוסף גבוה נוסף למניעה וצמצום סיכונים: אפקטיביות ויעילות בתהליכי החברה.

תקן זה מכיל הנחיות לבניית מערך בטיחות ואיכות לזיהוי סיכונים ותכנון מותאם לכל המשאבים הדרושים לביצוע נהיגה בטוחה בדרכים, להגנה על ציבור הנוסעים, הנהגים, עוברי הדרך ורכוש הלקוח.

 

חשיבות תהליך הסמכה לת"י 9301 בארגון:

 תהליך הסמכה לת"י 9301

השארת פרטים
מעוניינים להתייעץ עם מומחה בתחום?

תהליך הסמכה לת"י 9301 – מה נדרש מהארגון?

תחילה יבצע/ת היועץ/ת זיהוי פערים ולפיו תוצאותיו יבוצעו בשיתוף עם הארגון והקצב"ת הקמה ושיפור מערכת באמ"ת משולבת אחת העומדת בדרישות התקן ושאר הדרישות הישימות בארגון.

להסמכה דרושים:

  • אישורים והיתרים נוספים תקפים הדרושים בחברה ע"י לקוחות וגופים חיצוניים.
  • כלל הרשומות הקיימות להוכחת עמידה בדרישות חוק, תקנות תעבורה, לקוחות ועוד.
  • רישיונות תקפים (רישיון מוביל של החברה, של קבלני המשנה, רישיונות נהיגה ורישיונות הרכב).
  • רשומות להוכחת עמידה בכל דרישות החוק ותקנות התעבורה החלים על הארגון (לפי פעילותו).
  • סקר סיכונים ותוכנית ניהול סיכונים

כל מה שצריך לדעת על ניהול סיכונים בארגון 

  • מדיניות הבאמ"ת.
  • מדריך באמ"ת.
  • תכנון הקמה והטמעת מערכת באמ"ת (מערכת ניהול איכות ובטיחות מערך התחבורה הכולל נהלים, שיטות וכלים לתיעוד תהליכים ובקרות, כפי שנדרש בתקן 9301).
  • מערכות ניטור, מדידה ובקרה לתהליכים, בקרת ציוד, תקינות משאבים וביצועי הארגון.
  • תוכניות הדרכה והכשרת נהגים.
  • מנגנוני בקרה על ספקים וקבלני משנה.
  • מנגנוני משוב לארגון.
  • אחר – ייתכנו יישומים נוספים שיידרשו לפעילות הארגון ככל שיעלו באבחון הראשוני מול היועץ/ת.

 

מהם היתרונות בליווי יועצי נקסטפ בתהליך ההסמכה?

תהליך בניית הבאמ"ת הוא בעצם התכנון הראשון החשוב ביותר. בחברות רבות קיימים לעיתים פערים יישומיים המקשם על הארגון ומביאים לא אחת לתקלות וחריגות ברשומות, בניהול הזמנות לקוח, בהתמודדות במכרזים, בהצעות מחיר אבודות, ביכולת מועטה לעמוד בדרישות שונות ולעיתים סותרות, בתהליכי רכש לא יעילים, בביצועי ספקים וקבלני משנה נמוכים המביאים לנזקים כספיים ואף ירידה בשביעות רצון לקוח, קושי להתחרות, והחמור מכולם תאונות דרכים הנגרמות מבקרה מעטה או מתהליכים שלא תוכננו נכון ואינם מותאמים במלואם לפעילות הארגון.

היועצים של נקסטפ מביאים עמם את הניסיון מהמבדקים, מעבודה עם ארגונים שונים עם אילוצים ומערכות טכנולוגיות שונות, מסיוע ללקוחות בתהליכי שיפור וייעול. כך, באמצעות זיהוי מוקדם ונכון של קשיים ופערי יישום, סיכונים, בעיות של אפקטיביות נמוכה בתהליך ועוד, מסייעים היועצים באפיון והגדרת התהליכים באופן שישלב את כל המטרות, פעולות וכלים נגישים ליישום ושיפור, בכל מערכות התיעוד, מערכות היישום והבקרה הטכנולוגיות הקיימות ופועלות בחברה, לכדי מערך בקרת תהליך משולב ומאוחד.

היועץ/ת עובד/ת בשיתוף פעולה מלא מול הנהלת הארגון וקצב"ת הארגון לתכנון מערכת הבאמ"ת הנכונה והמתאימה ביותר לארגון.

יועצי נקסטפ מלווים כבר עשרות ארגונים בישראל בליווי הסמכת תקן 9301, מעניקים ליווי במבדקי מעקב שנתיים וחצי – שנתיים ומבצעים תהליכי שיפור משמעותיים בחברות רבות. היועצים של חברת נקסטפ ישמחו להעניק לכם את הכלים הנכונים לכם ליישום נכון וקל של כל דרישות התקן במלואן, להבטיח הצלחה במבדקים ובתחזוקה אפקטיבית של מערך הבאמ"ת לאורך כל השנה.

טופס תחתון

מעוניינים לקבל מידע נוסף אודות ת"י 9301?

מלאו פרטים או צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם!
  • טלפון

    03-9550222

  • מרדכי רוז'נסקי 18 כניסה ב',
    א.ת חדש ראשון לציון

  • א' - ה'
    08:00-17:00